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[Satisfactory]Patch Notes: Early Access (EXPERIMENTAL) - v0.5.0.9 – Build 172651

마노링 2021. 11. 16. 12:00
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Patch Notes: Early Access (EXPERIMENTAL) - v0.5.0.9 – Build 172651

**Hi Pioneers!** Here’s a big patch for a bunch of assorted issues with some nice sprinkles of QoL on top :) If we somehow made things worse or...

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BUG FIXES

 Fixed crash when selecting Inverted Ramps (and added a bit of future proofing so it doesn’t happen again)

 역방향 경사로를 선택할 때 발생하는 충돌을 수정했습니다 (그리고 다시는 발생하지 않도록 약간의 미래 교정을 추가했습니다).

 Potential fix for a crash related to tireconfig deletion

 Tireconfig 삭제와 관련된 충돌에 대한 잠재적 수정

 Fixed Nobelisks being invisible when first equipping for Clients

 처음 장비할 때 노벨리스크가 보이지 않던 문제를 수정했습니다

 Fixed a rare crash when accessing the Train Station UI as Client

 기차역 UI에 액세스할 때 드물게 발생하는 충돌을 수정했습니다.

 Made text prompts on Quick Switch more consistent

 퀵 스위치의 텍스트 프롬프트를 더 일관되게 만들었습니다

 Fixed the + and – buttons on the to-do list being highlighted by default when adding items to the list

 목록에 항목을 추가할 때 기본적으로 할 일 목록의 + 및 – 버튼이 강조 표시되는 문제를 수정했습니다.

 Fixed Vehicle paths selected from the “All Vehicle Path” tab made by a different vehicle remaining selected wheㅜ returning to the “Load Vehicle Path” tab

 "차량 경로 로드" 탭으로 돌아갈 때 "모든 차량 경로" 탭에서 다른 차량이 선택한 상태로 남아 있는 것을 선택한 차량 경로를 수정했습니다.

 Fixed a crash in the vehicle system

 차량 시스템의 충돌을 수정했습니다.

 Fixed ammo count issues for Clients

 클라이언트의 탄약 수 문제 수정

 Fixed remaining issues with Fuel and Vehicles

 연료 및 차량에 남아 있는 문제를 수정했습니다

 Vehicle docking wait times are now saved

 차량 도킹 대기 시간이 이제 저장됩니다.

 Fixed a bug where vehicles could get stuck docking until their inventories were full

 인벤토리가 가득 찰 때까지 차량이 도킹에 갇힐 수 있던 버그를 수정했습니다.

 Fixed broken Water Extractor Snapping (This time for real)

 망가진 물 추출기 스냅 수정 (이번엔 진짜로)

 Fixed so patterns are no longer rotated based on foundation rotation (Double for real)

 패턴이 더 이상 토대 회전을 기반으로 회전하지 않도록 수정되었습니다 (진짜로 X2)

 Another potential fix for some of the foliage not being able to be picked up/chainsawed in Northern Forest and Rocky Desert/Dune Desert

 북부 숲과 바위 사막/사구 사막에서 일부 잎을 주우거나 전기톱으로 톱질할 수 없는 문제를 수정했습니다.

 Fixed Pipeline Pump Mk.1 not playing sounds

 파이프라인 펌프 Mk.1이 소리를 재생하지 않는 문제를 수정했습니다

 Actually fixed invisible belts, lifts and pipes sometimes being invisible for Clients (Triple for real!!!)

 실제로 수정된 보이지 않는 벨트, 리프트 및 파이프는 때로는 클라이언트에게 보이지 않습니다 (진짜로 X3!!!)

 Fixed so beams properly align their rotations with snapped foundations

 빔이 스냅된 토대와 회전을 올바르게 정렬하도록 수정되었습니다

 Fixed beam connectors snapping to the sides of beams

 빔 사이드에 빔 컨넥터 스냅핑이 수정되었습니다.

 Fixed issues with beams and pillar snapping

 빔 및 기둥 스냅 문제를 수정했습니다.

 Fixed issues when upgrading buildings

 건물을 업그레이드할 때 발생하는 문제를 수정했습니다.

 Stackable Pipe and Hyper Tube supports now also properly increase cost in UI when zooping

 Stackable Pipe 및 Hyper Tube 지지대는 이제 zooping 할 때 UI 비용을 적절하게 증가시킵니다.

 Fixed Conveyor Lifts not properly snapping

 컨베이어 리프트가 제대로 스냅되지 않는 문제 수정했습니다.

 Updated Large Billboard to line up with other signs when placed

 배치될 때 다른 표지판과 정렬되도록 대형 빌보드를 업데이트했습니다.

 Fixed a Conveyor Lift visual bug when snapping through Floor Holes

 바닥 구멍을 통과할 때 컨베이어 리프트 시각적 버그를 수정했습니다.

 Fixed Signs being able to be placed on weird rotations on pillars

 기둥에 이상한 회전으로 표지판을 배치할 수 있던 문제를 수정했습니다.

 Fixed some general hologram placement logic

 일부 일반 홀로그램 배치 논리를 수정했습니다.

 Fixed some Beam rotation issues and improved how Beam zooping determines direction

 일부 빔 회전 문제를 수정하고 빔의 zooping 방향을 결정하는 방법을 개선했습니다.

 

QUALITY OF LIFE

 Added “Misophonia Mode” under Audio Options, this will replace “munching” sounds with sounds not generated or connected to human interactions

 오디오 옵션 아래에 "Misophonia Mode"가 추가되어 "씹는" 소리가 생성되지 않거나 인간 상호 작용에 연결되지 않은 소리로 바뀝니다.

 You can now press F to manually dock a vehicle on a Truck Station

 이제 F를 눌러 트럭 스테이션에 차량을 수동으로 도킹할 수 있습니다.

 Added a volume slider for “Manual Mining” under Equipment Volume

 장비 볼륨 아래에 "수동 채굴"에 대한 볼륨 슬라이더를 추가했습니다.

 Added tooltips to Vehicle station elements (Hover over)

 차량 스테이션 요소에 툴팁 추가(마우스 오버)

 Quite significantly increased network scalability options. This should help with excessive load times on larger saves and for players who have never modified their network settings. (Gameplay > Network Quality)

 상당히 증가된 네트워크 확장성 옵션. 이것은 대용량 저장 시 과도한 로드 시간과 네트워크 설정을 수정한 적이 없는 플레이어에게 도움이 될 것입니다. (게임 플레이 > 네트워크 품질)

 Improved feedback when purchasing an item on the AWESOME Shop

 AWESOME Shop에서 아이템 구매 시 피드백 개선

 Added “Other” as a Category on the Signs Image Browser sub-menu, Added Emotes and CheckIt Icons to it

 Signs Image Browser 하위 메뉴에 범주로 "Other" 추가, 이모티콘 및 CheckIt 아이콘 추가

 Added Emission Strength (Brightness) and Surface Finish (Matte, Glossy) settings to all Signs

 모든 표지판에 방출 강도(밝기) 및 표면 마감(무광, 광택) 설정을 추가했습니다.

 

DEDICATED SERVERS

 Implemented a first revision of the Save Manager in the “Manage Saves” tab under Server Manager

 서버 관리자 아래의 "저장 관리" 탭에서 저장 관리자의 첫 번째 개정판을 구현했습니다.

 Increased the beacon connection timeout to 30 seconds (Previous value was 5 seconds)

 비콘 연결 제한 시간을 30초로 늘렸습니다(이전 값은 5초).

 

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